Planszówki na lekcji historii

Czy nauka historii musi być nudna i kojarzyć się tylko z datami? Oczywiście, że nie. Przekonali się o tym uczniowie klasy piątej i klas szóstych, którzy stanęli przed niełatwym zadaniem. W ramach podsumowania zdobytych w mijającym roku szkolnym wiadomości i umiejętności musieli wykonać grę planszową, której temat związany był z poznanymi wydarzeniami, postaciami czy pojęciami.
Pracując w zespołach, tworzyli instrukcje, plansze, pionki, a nawet kostki do gry. Zadanie wymagało od uczniów nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim kreatywności i zaangażowania, a rezultaty ich pracy były naprawdę godne podziwu. Powstały wspaniałe gry nawiązujące do starożytnej Grecji, epoki średniowiecza, Polski Piastów, Odsieczy Wiedeńskiej czy rozbiorów Polski.
Propozycja takiej formy lekcji bardzo spodobała się uczniom, którzy, jak się okazało, lubią trudne wyzwania. Towarzyszące im podczas lekcji pozytywne emocje tylko to potwierdziły.
Lidia Jankowska